Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Pierwszy krok do czterech torów na linii Warszawa Wawer – Otwock

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
14-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-04-2025
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Pierwszy krok do czterech torów na linii Warszawa Wawer – Otwock
fot. PKP PLK
Zarządca infrastruktury rozpoczął przygotowania do modernizacji ostatniego odcinka trasy kolejowej Warszawa – Lublin. Między Warszawą Wawer a Otwockiem, w Falenicy i Radości trwają przygotowania terenu pod budowę bezkolizyjnych skrzyżowań i przenoszenie kanalizacji. Wykonanie części prac przed główną modernizacją skróci czas inwestycji. Docelowo między Warszawą Wawer a Otwockiem pociągi będą jeździły po czterech torach. Inwestycja ubiega się o dofinansowanie z programu FEnIKS – informują PKP PLK.

W październiku ubiegłego roku ogłoszono przetarg na modernizację i rozbudowę ostatniego odcinka trasy Warszawa – Lublin. Wpłynęło siedem ofert. – Po ich przeanalizowaniu wybierzemy najkorzystniejszą, a następnie, po spełnieniu formalności, podpiszemy umowę z wykonawcą. Planujemy, że wykonawca rozpocznie pierwsze prace od września tego roku. Przez pierwsze pół roku nie przewidujemy większych utrudnień w ruchu pociągów – deklarują PKP PLK. W tym czasie będą budowane tymczasowe perony na stacji Warszawa Wawer i Warszawa Falenica oraz przejścia rozjazdowe w Międzylesiu.

Przed rozpoczęciem głównych prac na linii zostaną wykonane prace przygotowawcze. Przy ul. Patriotów 211 w Radości i przy ul. Bysławskiej w Falenicy rozpoczęły się rozbiórki budynków. W tych miejscach powstaną dwa z czterech bezkolizyjnych skrzyżowań, które zapewnią mieszkańcom bezpieczną komunikację. – Przebudowujemy również kanalizację sanitarną między Aninem a Międzylesiem – przenosimy ją z terenu kolejowego na teren miejski pod jezdnię. Prace te umożliwią bezkolizyjną budowę dodatkowego toru – wyjaśnia zarządca infrastruktury. Wykonanie tych robót przed właściwą modernizacją skróci czas całego zadania. Roboty przygotowawcze, warte 20 mln zł netto, prowadzą firmy Trakcja i RACY.

Na potrzeby realizacji inwestycji PKP PLK przejęły od Lasów Państwowych część działki na rogu ulic Zagajnikowej i Patriotów w Warszawie. Na tym terenie powstanie podstacja trakcyjna oraz podziemny zbiornik rozsączający. Podstacja zapewni zasilanie dla ruchu kolejowego na nowych czterech torach, w tym przebudowanych dwóch torów linii 7 i wybudowanych dwóch torów linii 506. Drzewa z tego obszaru zostały usunięte przez Nadleśnictwo Celestynów.

Docelowo na odcinku między Warszawą Wawer a Otwockiem nastąpi rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych od aglomeracyjnego. Cztery przejazdy kolejowe zostaną zlikwidowane. W zamian powstaną: tunel drogowy w Radości na ul. Panny Wodnej – Izbickiej, w Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej, w Józefowie w okolicy ul. Cichej – Matejki oraz wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa w ul. Werbeny – Brucknera.

Inwestor planuje przebudowę ośmiu przystanków (w tym: Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów i Otwock Świder) oraz stacji Warszawa Falenica. Na każdym z nich pojawi się nowoczesny system informacji dla pasażerów. Powstanie też 20 nowych przejść pod torami, a istniejące przejście na stacji Warszawa Falenica zostanie przebudowane. – Odremontujemy istniejące mosty na rzece Świder i wybudujemy dwa nowe pod tory linii 506 – zapowiadają PKP PLK. Wzdłuż linii pojawią się ekrany akustyczne porośnięte zielenią. Cała inwestycja ma potrwać do roku 2028.

Modernizacja odcinka Warszawa Wawer – Otwock to ostatni etap modernizacji linii otwockiej. W ramach zakończonych już prac między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer przebudowano przystanki: Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek i stację Warszawa Wawer oraz wybudowano nowy przystanek Warszawa Grochów.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer ruch aglomeracyjny został rozdzielony od dalekobieżnego dzięki budowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek – Warszawa Wawer. Zostało wybudowanych pięć podziemnych przejść dla pieszych (dwa w okolicy przystanku Warszawa Gocławek, następne przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna). Dotychczasowe przejście pod torami na stacji Warszawa Wawer zostało gruntownie przebudowane. Wszystkie obiekty podziemne wyposażono w schody, pochylnie lub windy. Powstały również dwa bezpieczne przejścia przez tory prowadzące na teren Rezerwatu Przyrody Olszynka Grochowska. Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska dotychczasowa kładka nad torami została zastąpiona nową, wyposażoną w schody i windy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Koleje Mazowieckie 12 kwietnia 2025

Bydgoszcz Fordon: Początek odbudowy stacji [ZDJĘCIA]

Infrastruktura

Bydgoszcz Fordon: Początek odbudowy stacji [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 06 kwietnia 2025

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Roman Czubiński 31 marca 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Koleje Mazowieckie 12 kwietnia 2025

Bydgoszcz Fordon: Początek odbudowy stacji [ZDJĘCIA]

Infrastruktura

Bydgoszcz Fordon: Początek odbudowy stacji [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 06 kwietnia 2025

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Roman Czubiński 31 marca 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5